Είναι απίστευτο, αλλά συνέβη και αυτό: η γνωστή για τις εξάρσεις της, άλλοτε βουλευτής, Ραχήλ Μακρή, στοχοποίησε με αισχρή φρασεολογία και υπονοούμενα… δημοτικό σχολείο στο Ρέθυμνο, επειδή τόλμησε να εκδώσει ημερολόγιο με ζωγραφικές αναπαραστάσεις από μνημεία της Ενετοκρατίας και της Τουρκοκρατίας που υπήρχαν στην πόλη! Και προκάλεσε τη στοχοποίησή του από λογής φασίστες και εθνοκάπηλους!
“Συγχαρητήρια την επόμενη φορά να ζητήσετε συγνώμη από τους Τούρκους που κάποιοι ξυπόλητοι γέροι του Μόρια λευτέρωσαν τα παιδιά σας. Να φορέσετε τσαντόρ και στα τέσσερα ραγιάδες.
Αί σιχτίρια πια”, ήταν η χυδαία και προκλητική της ανάρτηση, για το ημερολόγιο που αναφέρεται στα μνημεία.
Και μάλιστα απαντώντας σε ένα σχόλιο, το χειροτέρεψε, παίρνοντας… γιαταγάνι από τα χέρια των… “τουρκόφιλων” εκπαιδευτικών και μαθητών του κρητικού σχολείου: “Προετοιμάζει τους νεοραγιάδες για την ζωή στο νεοθωμανικό προτεκτοράτο που ετοιμάζουν. Το παραμύθι ότι είναι των Τούρκων αυτά όχι δικά μας και εμείς τους τα πήραμε. Ότι φώναζε ο ταγιπ ότι όλα δικά τους είναι”, έγραψε!
Από κάτω, εκτός από τους αμαθείς χειροκροτητές της σε έξαρση πρώην βουλευτή και “υπερ-μπατριώτες”, απάντησαν και Κρητικοί εκπαιδευτικοί, σημειώνοντας το απαράδεκτο της ανάρτησής της, αλλά… πολύ δημοκρατικά τους αγνόησε!
Μάλιστα επειδή η ίδια παρουσιάζει εικόνα με μνημείο της… Ενετοκρατίας, θεωρώντας ότι είναι της Τουρκοκρατίας! “Η πλάκα είναι ότι στην φωτογραφία απεικονίζεται η κρήνη Ριμόντι και η οποία είναι ενετικό δημιούργημα-> συνεπώς “στα τέσσερα” για να προσκύνημα στον πάπα”, απάντησε με χιούμορ ένας από τους χρήστες του fecebook, που της απέδειξε και την άγνοια της…
Οι εκπαιδευτικοί
“Ο δάσκαλος του σχολείου, Παντελής Γιαννουλάκης, αφού προσπάθησε να απαντήσει στην ανάρτηση και αγνοήθηκε από την Ραχήλ Μακρή, ανάρτησε χθες την απάντηση σε δική του σελίδα στο facebook, ως ανοικτή επιστολή απάντηση στις χυδαίες αναφορές της πρώην βουλευτή:
Ανοιχτή επιστολή-σχόλιο
κ. #Ραχήλ_Μακρή,
Χαίρομαι που κρατάτε στα χέρια σας ένα εξαιρετικό ημερολόγιο! Ειλικρινά σας το λέω,χαίρομαι!
Οι ζωγραφιές-σκίτσα ειναι δημιουργίες του συμπολίτη μας κ. Κώστα Δασκαλακη. Ειναι ερασιτέχνης όμως ξεπερνάει πολλούς επαγγελματίες του είδους!
Πριν πέντε χρόνια στην επέτειο των 100 χρόνων από την επανένωση της Κρήτης με τη Μητέρα Ελλάδα ο κ. Κ. Δασκαλακης ζωγράφισε -σχεδίασε για λογαριασμό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθυμνου αυτές και άλλες παραστάσεις σχετικά με τα μνημεία και την ιστορική -πολιτιστική-πολιτισμική διαδρομή της πόλης μας.Ειναι για εμάς μεγάλη τιμή και χαρά!Τα σχόλια και οι κριτικές ήταν εξαιρετικές από επιστήμονες -πνευματικούς ανθρώπους του νησιού και από το Ίδρυμα ” Ελευθέριος Βενιζέλος”!
Η δεύτερη φορά που έγινε αξιοποίηση των έργων αυτών ειναι μέσω του ημερολογίου που κρατάτε στα χέρια σας.
Αλήθεια πού εντοπίζετε τον “ραγιαδισμό”;
Ειναι ντροπή … Προσβολή… “μειοδοτικό” ένα σχολικό ημερολόγιο να παρουσιάζει την ιστορική διαδρομή της πόλης;
Θεωρείτε ότι η προσπάθεια αυτή προσβάλει τους αγώνες των προγόνων μας για Ελευθερια;
Μας καλείτε να φορέσουμε “τσαντορ ” και να “πέσουμε στα τέσσερα!” ;; Ουσιαστικά δηλαδή μας θεωρείτε “προσκυνημενους” και ανάξιους συνεχιστές των προγόνων μας που έδωσαν το αίμα τους για την Ελευθερια αυτού του τόπου;
Γράφετε “άι σιχτίρια!” … Γιατί άραγε;
Το Ρέθυμνο έχει διατηρήσει στο πέρασμα των χρόνων μνημεία από την περίοδο Ενετοκρατίας & Τουρκοκρατιας… Αυτά τα μνημεία αξιοποιούνται και αποτελούν την γέφυρα του χθες με το σήμερα. Ειναι η πολιτισμική-πολιτιστική -ιστορική κληρονομιά του Ρεθυμνου!
Πιστεύετε ότι δεν αξίζει να αποτυπώνεται η ιστορική διαδρομή μιας πόλης μέσω ενός σχολικού ημερολογίου;
Πραγματικά θα ήθελα πολύ να μου εξηγησετε την άποψή σας…
κ. Ραχήλ Μακρή,
έχουν διατεθεί περισσότερα από 1.000 ημερολόγια… Τα σχόλια όλων ειναι εξαιρετικά!!
Πιστεύω οτι αδικείτε μια σπουδαία προσπάθεια τόσο του δημιουργού κ. Κ. Δασκαλάκη όσο του Συλλόγου Γονέων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθυμνου και συναδέλφων εκπαιδευτικών… Αλλά και επιστημόνων που από το 2013 έχουν δει project με τις δημιουργίες αυτές μέσω του Ιδρύματος “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Θέλω να πιστεύω οτι διαβάζοντας το κείμενο αυτό μπορείτε να κάνετε μια επαναξιολόγηση του ημερολογίου που κρατάτε στα χέρια σας.
Παντελης Γιαννουλακης
Εκπαιδευτικός
3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθυμνου
Υ.Γ: Περιμένω τη δική σας απάντηση”.
Και άλλοι εκπαιδευτικοί απάντησαν στη χυδαία ανάρτηση, αλλά αγνοήθηκαν. Μια από αυτές, εκπαιδευτικός του σχολείου, έγραψε την ιστορία του μνημείου, μήπως η κ. Μακρή καταλάβει, αλλά προφανώς δεν κατάλαβε…
Γράφει η εκπαιδευτικός:
κ Μακρή αν θέλετε διαβάστε αυτό ή αν έρθετε Ρέθυμνο θα σας μιλήσουν οι μαθητές μας για τα μνημεία της πόλης μας..Ευχαριστώ
“Η κρήνη Rimondi, γνωστή και ως Μεγάλη Βρύση ή Βρυσάκια, είναι μια από τις πολυφωτογραφημένες κρήνες του Ρεθύμνου. Ανάγεται στην εποχή της βενετοκρατίας, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κρήνες του Ρεθύμνου που ανάγονται στην τουρκική περίοδο.
Τουλάχιστον από το 1588 υπήρχε στο συγκεκριμένο σημείο η κρήνη, την οποία ανακατασκεύασε το 1626 ο Ενετός ρέκτορας του Ρεθύμνου Αlvise Rimondi.
Έτσι, μέσα από το σχεδιασμό της δημόσιας κρήνης Rimondi, αντιμετωπίστηκαν προβλήματα υδροδότησης για την πόλη του Ρεθύμνου.
Η πρόσοψη της κρήνης αποτελείται από τέσσερις ραβδωτούς κιονίσκους που καταλήγουν σε κορινθιακά κιονόκρανα και στηρίζουν ένα επιστύλιο με λατινική επιγραφή LIBERALITATIS και FONTES. Οι κιονίσκοι πατούν πάνω σε υπερυψωμένο επίπεδο τριών μικρών γουρνών, όπου τρέχει νερό από τρεις κρουνούς που αναπαριστούν κεφάλια λεόντων. Οι γούρνες αυτές παλιότερα χρησίμευαν για το πότισμα των ζώων. Στο κέντρο τραβάει την προσοχή το οικόσημο των Ριμόντι.
Ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι
Επειδή κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας οι κρήνες προτιμούνταν να είναι σε στεγασμένους χώρους, προστέθηκε στην κρήνη Rimondi ημισφαιρικός θόλος. Προστέθηκαν λοιπόν τετράγωνοι πεσσοί μπροστά από την κρήνη, στους οποίους πατούσαν τρία οξυκόρυφα τόξα. Πάνω σε αυτά ακουμπούσε ο ημισφαιρικός θόλος. Σήμερα σώζεται μόνο ο ένας πεσσός, στον οποίο διακρίνεται και μισοφέγγαρο, σύμβολο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Ο δεύτερος πεσσός κατεδαφίστηκε μετά την κατάρρευση του θόλου, γιατί εμπόδιζε την κίνηση των τροχοφόρων.
Αιώνες τώρα ρέει δροσερό νερό, παρουσιάζοντας το σκοπό της δημιουργίας της αλλά και την ιστορία της υδροδότησης της πόλης του Ρεθύμνου.
Ενα αρχιτεκτονικό διαμαντι”